Klubin tiedote 09/2016 – Odotettu taideretki Helsinkiin

Etusivu » Ajankohtaista » Klubin tiedote 09/2016 – Odotettu taideretki Helsinkiin

Kymin Klubi tekee perinteisen taideretken Helsinkiin lauantaina 11. kesäkuuta 2016. Retken pääkohde on UPM-Kymmenen Kulttuurisäätiön juhlanäyttely ”Keräilyn lumoa ja taiteen verkostoja” Villa Gyllenbergin taidemuseossa Helsingin Kuusisaaressa.

Säätiön juhlanäyttely tarjoaa mielenkiintoisen läpileikkauksen sekä suomalaisesta että keskieurooppalaisesta taiteesta. Esillä on mm. Eero Järnefeltin, Pekka Halosen, Victor Westerholmin,  Elin Danielsson-Gambogin sekä Helene Schjerfbeckin merkkiteoksia. Ulkomaisia huipputaiteilijoita edustavat mm. David Hockney ja  Sigmar Polke, joiden teokset kuuluvat säätiön ns. Haindl-kokoelmaan, jonka sijoituspaikka on UPM:n Augsburgin tehtaalla Saksassa.

UPM-Kymmenen Kulttuurisäätiön 10-vuotisesta toiminnasta kertoo matkan aikana säätiön hallituksen puheenjohtaja Eero Niinikoski ja juhlanäyttelyn esittelee sen kuraattori, säätiön toiminnanjohtaja, FT Anna-Maria Wiljanen.

Ruokailu tapahtuu paluumatkalla omatoimisesti Bosgårdin kartanossa Porvoossa. Bosgårdin tilalla on myös oma myymälä, joka tunnetaan erityisesti lihatuotteistaan.

Retken hinta (kuljetus + sisäänpääsy) on Klubin jäseniltä 25 euroa ja ei-jäseniltä 30 euroa. Ilmoittautumiset viimeistään 8. kesäkuuta 2016 Pertti Björnille sihteeri@kyminvirkamiesklubi.fi tai puh. 040 832 9818.

Bussi lähtee Kouvolan matkakeskuksesta klo 8.50 ja Kuusankoskitalolta klo 9.00. Takaisin  Kuusaalla ja Kouvolassa ollaan klo 17:n paikkeilla.