Klubin tiedote 10/2016 – Keräilyn lumoa ja taiteen verkostoja

Etusivu » Ajankohtaista » Klubin tiedote 10/2016 – Keräilyn lumoa ja taiteen verkostoja

Lähes täysi poka eli 42 klubilaista suuntasi kesäisen kulttuuriretkensä lauantaina 11.6 Helsingin Kuusisaareen ja siellä Villa Gyllenbergiin sekä UPM-Kymmenen Kulttuurisäätiön 10-vuotijuhlanäyttelyyn.

Menomatkalla bussissa nautitun perinteisen klubin retkievään ja virvokkeiden jälkeen UPM-Kymmenen Kulttuurisäätiön hallituksen puheenjohtaja Eero Niinikoski briefasi retkeläisiä kulttuurisäätiön historiasta ja kohteena olevan näyttelyn taustoista.

Perillä Villa Gyllenbergissä klubilaiset toivotti tervetulleiksi Kulttuurisäätiön toiminnanjohtaja Anna-Maria Wiljanen. Hänen innostunut ja asiantunteva esittelynsä perehdytti monipuolisen näyttelyn antiin ja erilaisiin taidesuuntauksiin. Nyt tiedetään, että metsäteollisuuden taidekokoelmat ovat paljon muutakin kuin vain eri tavoin kuvattuja kuusia – sekä se, että myös käytetylle sikarilaatikolle löytyy taiteen piirissä uusiokäyttönsä.

Klubin puheenjohtaja Jukka Renko mainitsi kiitospuheessaan olevansa tyytyväinen, että Klubi on voinut olla osaltaan edesauttamassa juhlanäyttelyä lainaamalla omia taulujaan näyttelyssä esillä olleiden teosten sijaisiksi. Kiitokseksi vierailusta ja esittelystä annettiin Anna-Maria Wiljaselle Klubin 100-vuotis historiikki.

Juhlanäyttelyn jälkeen tutustuttiin vielä pikaisesti Signe ja Ane Gyllenbergin entiseen yksityiskotiin ja sen taideaarteisiin. Valitettavasti aikataulu ei tällä kertaa antanut mahdollisuutta perusteellisempaan tutkimukseen.

Kuusisaaresta lähdön jälkeen tarjoiltiin bussissa perinteinen aperitiivi ja aperitiivivoileipä. Samalla esiteltiin retkiarpajaisten palkinnot ja suoritettiin arpojen myynti. Välilasku tehtiin Porvoon jälkeen Sannäsissä sijaitsevaan Bosgårdin kartanoon. Lounaan ja hankintojen jälkeen jatkettiin paluumatkaa kohti Kuusankoskea.

Paluumatkalla suoritettiin arpajaisten palkintojen arvonta. Onnekkaimmat voittivat itselleen kirjaharvinaisuuksia ja onnekkain upean pääpalkinnon – kokonaisen käyttämättömän riisin Kuusanniemessä valmistettua paperia.

Klubi hallitus kiittää onnistuneesta retkestä kaikkia sille osallistuneita, UPM-Kymmenen Kulttuurisäätiötä näyttelyn esittelystä sekä Klubin Kulttuuri- ja Catering-jaosta retken operatiivisista järjestelyistä.

Hyvää kesää ja nähdään seuraavalla retkellä!

Jukka Renko

Alla muutama kuva retkeltä (kuvat Eero Tamlander). Saat kuvat suuremmaksi klikkamalla. {gallery captions=boxplus.caption rows=4 orientation=vertical height=120}tiedotteet/tiedote102016_pics{/gallery}